15. maaliskuuta 2012

Iiih, mikä iltapala

Iltapalaksi bruschettaa ja teetä. Ihanaa. Ja nolokseni täytyy myöntää, etten oo moista herkkua koskaan ennen tehnyt. Jotenkin voileivät ja vastaavat on semmoinen juttu, johon harvoin viitsii panostaa. Melkein aina sitä vaan länttää leivän päälle jotain mitä kaapista löytyy sen enempää asiaa ajattelematta. Ja kun tämä oli mulle ihan uusi juttu, niin vähän piti luntata ohjeitakin. Leipien ohje on tällä kertaa Pirkasta lähtöisin. Basilikaa en hienontanut, vaan laitoin lehdet päälle kokonaisina. Basilika on semmoinen yrtti, jota oon oppinut syömään vasta ihan viime aikoina. Siksi oon sen kanssa aika varovainen. Tänään uusi tuttavuus olikin kanelibasilika. Tavalliset oli kaupassa niin huonon näköisiä, että piti ostaa jotain vastaavaa. Tuo kanelibasilika oli mukavan miedon makuinen ja aika sopiva mun makuun.

Tomaatti-mozzarellabruschetat

8 viipaletta ciabattaleipää
2 tomaattia
2pkt(à125g) mozzarellaa
4rkl oliiviöljyä
1 valkosipulinkynsi
mustapippuria
6-8 lehteä basilikaa

  Leikkaa leipä parin sentin viipaleiksi. Halkaise tomaatit ja poista siemenet. Leikkaa malto pieniksi kuutioiksi. Viipaloi mozzarella.
   Lado leivät pellille leivinpaperin päälle ja voitele molemmin puolin oliiviöljyllä. Paahda leipiä uunissa (grillivastuksen alla), kunnes ne saavat kauniin värin. Käännä leivät ja paahda toinen puoli.
   Hiero leipien pinta halkaistulla valkosipulinkynnellä. Peitä leivät juustoviipaleilla, rouhi päälle pippuria ja levitä pinnalle tomaattikuutioita sekä hienonnettua basilikaa. Hyvää!



No höh.... Mä oon ihmetellyt, kun kuvista on viime aikoina tullut niin kummallisia. Mun kameran asetukset oli taas miten sattuu. On se hyvä, että tuo tekniikka on hallussa... nimim. tekniikan anti-ihmelapsi... :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti