3. heinäkuuta 2012

Chiliä kiitos!

Mulla on viime päivinä ollut ihan hirmuinen chilihimo. Tai yleensä erittäin mausteisen ruoan. Ja ei, äiti, en oo raskaana :) Mä oon vähän sitä mieltä, että ihmiskroppa on niin fiksu että tietää mitä kaipaa. Chilihimo selittyisi siis selkäkivulla. Chilillä kun kerrotaan olevan kipua lievittävä vaikutus. Päivällä väsäsin taas chili con carnea vanhalla tutulla ohjeella. Jemiina kävi mua piristämässä ja toi samalla jälkiruoaksi porkkanamuffinsseja. Olivat oikein hyviä!

Kun tuo ruoka ei mun chilin himoa vielä poistanut, tein iltasella vielä chilipoppareita. Ukko mulle löysi kaupasta Tabascon reseptivihkosen, joka oli täynnä toinen toistaan herkullisempia ohjeita ja sieltä löytyi näiden poppareidenkin ohje. Luulen, että niistä kaikki pääsee jossain vaiheessa testiin. Popcornit oli vähän hassuja, mutta ihan hyviä! Niiden seuraksi korkkasin tuommoisen kirsikkasiiderin, joka oli mulle ihan uus tuttavuus.

Chili popcorn

1pss mikropopcornia
Chilivoi:
70g sulatettua voita
2tl chilijauhetta
3tl paprikajauhetta
1rkl sokeria
1tl suolaa (laitoin puoliskan)
1tl Tabasco Brand chipotle pepper saucea (savustettu)

  Sekoita kaikki chilivoin ainekset hyvin keskenään. Valmista popcornit pakkauksen ohjeen mukaan ja kaada kulhoon. Sekoita chilivoi hyvin popcornien sekaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti