23. elokuuta 2012

The winner takes it all (...tai ainakin yhden kirjan)

Tasan vuosi sitten sain päähäni alkaa raapustelemaan nettiin mulle niinkin rakkaasta aiheesta kuin ruoka. Yhtään en tiedä mistä idea tuli, sillä en ollut juurikaan mitään blogeja tutkinut tai lukenut. Ilmeisesti mulla oli vaan tylsää. Aluksi jätin ihan tarkoituksella toisten blogit lukematta, ettei alitajuntaisesti tulisi matkittua muita. Halusin tehdä tästä kuitenkin ihan mun näköisen jutun. Tässä vuoden aikana blogin pitämisestä on tullut mulle aika tavalla rakas ja tärkeä juttu. Ja ilmeisesti tätä joku aina joskus lukeekin. Jos ei muut, niin ainakin mun äiti :) Terveisiä siis äidille.

Blogin 1-vuotissynttäreiden kunniaksi halusin ilahduttaa lukijoitakin pienellä arvonnalla. Kauan mietin, että millaisen kirjan palkinnoksi laittaisin. Koska mun tarkoituksena on yrittää jakaa niitä tavallisia ja helppoja kotiruokaohjeita (herkuthan on kanssa terveellistä ja kotoista...), niin tuommoinen suht perinteisiä kotiruokaohjeita sisältävä kirja oli mun mielestä aika sopiva juttu.

Ja sitten se arvonnan tulos!!!!

Tuon neidin toimiessa onnettarena (ja pikkumiehen taputtaessa vieressä) kirjan uudeksi omistajaksi tuli tällä kertaa Maija H.! Onnea oikein paljon! Laitatko mulle yhteystietosi osoitteeseen kaapiolinna@gmail.com, niin laitan sulle postia tulemaan! Ja iso kiitos kaikille osallistuneille :) Mä luulen, että jatkossakin voi jotain kivaa olla tiedossa.

Kääpiölinna joutui tällä kertaa viettämään synttäreitään ilman kakkua, kun just alkuviikosta yhden täytekakun tein. Ei sitä ihan koko aikaa viitti herkutella. Mutta onhan hyvä ruoka itsessäänkin aikamoinen herkku. Sen voi todistaa tämän päivän ihana kalaruoka. Ohje on jälleen kerran Pirkasta kopsattu. Ainoa miinus oli mun mozzarella, joka ei kauheasti ilahtunut uunista. Levisi nimittäin aika hienosti.... Niin, enkä edes yrittänyt leikata lohisuikaleiden päitä saman levyisiksi. Turha haaskata hyvää kalaa, kun ei se ulkonäkö aina niin tärkeää ole.


Tomaatti-mozzarellatäytteiset lohinyytit

n.600g lohifileetä
mustapippuria myllystä
n.1tl merisuolaa myllystä
150g mozzarellaa
1-2 pientä tomaattia
tuoretta basilikaa

  Poista lohesta ruodot ja leikkaa filee noin puolen sentin paksuiksi viipaleiksi graavilohen tapaan. Nosta viipaleet leivinpaperin päälle pellille. Muotoile viipaleen päistä yhtä leveitä. Mausta suolalla ja pippurilla.
  Viipaloi juusto ja tomaatit yhtä moneen osaan kuin lohikin. Levitä lohiviipaleiden toiseen päähän juustoviipale, basilikanlehti sekä tomaattiviipale kerroksittain. Taita lohiviipale kahtia tomaatin päälle.
  Paista 200-asteisessa uunissa noin 15 minuuttia. Koristele nyytit basilikalla. Tarjoa perunasoseen kanssa.


1 kommentti:

  1. Oi, ei voi uskoa. :) Laitoin sinulle juuri sähköpostia. Päivän piristys, kiitos arvonnasta.

    -Maija.H-

    VastaaPoista