14. lokakuuta 2012

Sin after sin

Tänään ei kauheasti tarvinnut keittiössä viettää aikaa, kun eilisestä possusta jäi yllin kyllin. Mä oon edelleen aivan onnessani tuosta sian niskasta. Niin hyvää se oli. Me ollaan ukon kanssa tuhottu kahdessa päivässä kahdestaan melkein kaksi kiloa lihaa ja olo on sen mukainen. Ähkyähkyääää!

Aamupäivä kului mukavasti pihaa haravoidessa ja orapihlaja-aidan rääteitä poimiessa. Vihdoin mä sain tuon aidan leikattua ja sotkut siivottua. Ei siinä mennytkään kuin parisen kuukautta.... Hups. Urakkaa vaikeutti jälleen kerran tuo pikkumies. Mä sain aina leikattua pari oksaa ja sitten saikin hakea herran tieltä. Palkinnoksi tämän urakan loppuun saamisesta tekaisin meille syntisen hyvää suklaa-kahvimoussea. Mä en yleensä oo mikään hirveä taloussuklaan ystävä, mutta tähän se sopi. Ohje löytyi Seuran suuresta ruokakirjasta. Pieni vipaus mulla sattui jossain vaiheessa, kun ei tuosta ihan moussemaista tullut. Mutta eipä se meitä haitannut!

Kahvi-suklaamousse

170g taloussuklaata
1dl vahvaa, kuumaa kahvia
2 keltuaista
2dl kuohukermaa
2-3tl vaniljasokeria
Koristeluun:
kermavaahtoa
suklaalastuja

  Paloittele suklaa kattilaan ja kaada kuuma kahvi päälle. Sulata suklaa miedolla lämmöllä koko ajan sekoittaen. Anna seoksen jäähtyä hieman ja lisää keltuaiset.
  Vatkaa kerma vaahdoksi ja mausta se vaniljasokerilla. Sekoita kermavaahto varovasti suklaaseokseen. Annostele jälkiruokamaljoihin ja pidä jääkaapissa tarjoiluhetkeen saakka. (Mitä pidempään sen parempi!) Koristele annokset halutessasi kermavaahdolla ja suklaalastuilla.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti