31. heinäkuuta 2017

Herkulliset grillatut broilerivartaat

Sen jälkeen kun minä tuon pienen hiiligrillin sain, oon aika paljon hoitanut kokkailuja grillaillen. Ja nautin suunnattomasti! Ennen grillailu oli jotenkin vaivalloista puiden kanssa askarrellessa, mutta nyt homma hoituu paljon helpommin. Vaikka enhän minä tehnyt ennen muuta kuin valmistelin ne grillattavat, mutta se, että sain miehen ajoissa grillin ääreen ja laittamaan sen tulen pataan, oli ajoittain hermoja kiristävää hommaa. Minä kun oon aika malttamaton ja kaikki pitää tapahtua heti, kun mies taas saattaa tuumailla asiat hyvin hyvin tarkasti ennen aloittamista. Voitte varmaan uskoa, että tämän vuoksi meillä syntyy aina ajoittain erimielisyyksiä...  

Viime viikolla grillailin herkullisia kanavartaita mieheltä lahjaksi saadun Grilli kuumaksi-kirjan ohjeen mukaan. Tein minä seuraksi nuudelisalaattiakin, mutta se ei ollut oikein kummoista, joten en sen ohjetta viitsi tähän näpytellä. Vartaat sen sijaan olivat hyviä ja kelpasivat krantulle pikkujätkällekin!




Thaivartaat
(4-6 ann.)

500-800 g broilerin reisifileitä tai paistileikkeitä
Marinadi:
1½ rkl raastettua inkivääriä
1 valkosipulinkynsi hienonnettuna
1 rkl punaista currytahnaa
½ rkl valkoviinietikkaa
1 tl seesamiöljyä
2 rkl (japanilaista) soijaa

  Leikkaa broilerit vartaaseen sopiviksi suupaloiksi. Sekoita marinadin ainekset ja anna lihapalojen marinoitua noin 30 minuuttia. 
  Pujota palat vartaisiin ja grillaa joka puolelta noin 15 minuuttia, tai kunnes vartaat ovat täysin kypsiä. 
  Huom! Puisia varrastikkuja kannattaa liottaa hetki ennen käyttöä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti